Dette må du tenke på rundt leietakertilpasning
Å pusse opp kontorlokalene, også kalt leietakertilpasning, er noe mange bedrifter gjør basert på sitt eget behov og for å skape sin egen profil. Vi vet hvordan leietakertilpasningen bør gjennomføres.
Men før du tar fatt på malerkosten, må du vite at du ikke har frie tøyler. Leieobjektet er tross alt til låns. Både ved større og mindre endringer, skal du spørre om tillatelse. Utleier kan fortelle deg hvilke tilpasninger som er tillatt.
Skal du bygge kontor?
Som med alle andre boliger, har du som leietaker vedlikeholdsplikter å oppfylle i boligen. Det gjelder inventar og utstyr, slik som kraner, varmtvannsbeholdere, elektriske kontakter og dørlåser. Leietaker skal også sørge for vedlikehold av lokalene, slik som ordinært renhold, og testing av røykvarslere og brannslukningsutstyr.
For å sikre at overleveringen ikke blir for kostbar, er det viktig å ta gode bilder og sette opp en enkel vedlikeholdsplan ved overtakelse. Lokalene skal alltid leveres tilbake i samme stand som da de ble overtatt. Unntaket er selvsagt naturlig slitasje.
Har du inventar som trenger lagringsplass?
Skal kontorlokalet tømmes for oppussing, men du har ikke et sted å lagre inventaret? RECO kan både flytte og midlertidig lagre alt av kontormøbler mens leietakertilpasningen foregår, og tilbakeføre når jobben er gjort. Vi tømmer lokalet for deg, setter alt på lager, og oppbevarer det trygt så lenge det er nødvendig. Dersom noe av inventaret trenger rens eller vedlikehold før det settes tilbake, kan vi også ta oss av dette. Vi har egne lagerlokasjoner både i Oslo og andre steder i landet.
Våre tjenester innen leietakertilpasning:
- Montering av glassfronter
- Montering av skillevegger
- Himlingsmontasje
- Maling av lokaler
- Gulvlegging
- Flislegging
- Interiørarbeid
Kontakt oss for befaring og prisoverslag
RECO har dyktige fagfolk som kan hjelpe deg med leietakertilpasningen. Ingen forandring er for stor eller for liten. Ta kontakt i dag for en uforpliktende prat!