Oppdraget til RECO går ut på å vurdere de forhold det klages på. Takstmannen samler inn fakta om årsak til og omfang av skaden, og foretar en objektiv vurdering av de reklamerte forholdene. Normalt utføres det en befaring på stedet i tillegg til en gjennomgang av tilgjengelige saksdokumenter.
Reklamasjonsrapporten omfatter ikke vurdering av de juridiske sidene i saken, kun hva som har skjedd og hendelsens omfang. Dersom et negativt avvik blir påvist, vil man:
Om det skulle oppdages en skade eller mangelfullt håndverk på din bolig, er det viktig at det reklameres så fort som mulig. I noen tilfeller kan du miste reklamasjonsretten om det har gått for lang tid.
Den absolutte fristen for reklamasjon er fem år, og dette gjelder som regel fra:
RECO Bygg og Skadeteknikk tilbyr reklamasjonstakst på alle typer bygg, og kan sette riktig kalkyle og påta oss alle nødvendige håndverkstjenester for å utbedre skaden.