RECO Bygg og Skadeteknikk har solid erfaring innen skadeteknikk, og har siden oppstarten i 2003 utviklet seg videre innen tømrerfaget. Vi tok en prat med tre av våre tømrere om hvordan arbeidsdagene hos RECO ser ut.
Eivind Tvedt (22) har jobbet som tømrer i RECO siden 2020. For han er ingen arbeidsdag lik, og det er sjeldent han jobber på samme prosjekt i flere dager i strekk.
– Det beste med å jobbe i RECO er at ingen dager er like. En dag er vi for eksempel hos en bedriftskunde som har hatt en vannskade og imens tørkeprosessen pågår starter vi på et nytt prosjekt, som blant annet kan være kjøkkenoppussing hos en privatkunde, forklarer Tvedt.
Stor selvstendighet på jobben
Tvedt tror at han fort hadde blitt lei om han ikke hadde hatt varierte arbeidsdager slik han har hos RECO.
– l store entreprenørfirmaer, for eksempel, blir det fort mye ensidig arbeid. På et større byggeprosjekt har du gjerne en byggeleder som forteller deg hva du skal gjøre til enhver tid, men hos RECO får jeg jobbe mer selvstendig og styre dagene litt selv, sier han.
Opptatt av strøkne finisher
Når Tvedt jobber med oppussingsprosjekter er han svært opptatt av at alle finisher skal være strøkne.
– Hver gang jeg gjør en jobb hos en kunde, gjør jeg akkurat det samme som jeg ville gjort hjemme hos meg selv. Resultatet er noe kunden skal leve med i lang tid, så det er viktig at arbeidet utføres med høy kvalitet.
– Ingenting er bedre enn et resultat som gir kunden et stort smil rundt munnen, legger han til.
Bratt læringskurve
Som tømrer i skadebransjen er ansatte involverte i alt fra tømrerarbeid til sanering og papirarbeid. Denne variasjonen gjør jobben spennende – og byr på stor lærdom og kompetanseutvikling.
– Læringskurven er bratt hos RECO. Man har muligheten til å ta på seg store oppgaver og mye ansvar ganske raskt, som å tre inn i en rolle som prosjektleder selv uten å ha flere tiårs erfaring som tømrer.
RECO har 22 avdelinger i ulike deler av landet. Det er lederne for hver avdeling som har ansvaret for oppfølgingen av tømrerne.
– Man får god oppfølging hvis det er noe man lurer på eller ikke er trygg på, og holder hverandre daglig oppdatert om ulike prosjekter vi jobber med.
Les mer: RECO rekrutterer utenfor bransjen
Viktig med god kundedialog
Marius Forås (26) har jobbet som tømrer i RECO siden 2019, og hadde tidligere ingen erfaring fra skadebransjen. I løpet av tiden hans i RECO har han fått erfare hvor viktig det er med god kundedialog, spesielt i forbindelse med skadesaker.
– Det er en påkjenning for mange privatkunder å oppleve en skadesak. De er ofte bekymret for hva forsikringen deres dekker, og de vet ikke hva omfanget av skaden er før vi begynner å rive. Da er det spesielt viktig å skape en god relasjon til kunden, gi tett oppfølging og ha en kontinuerlig kommunikasjon når det gjelder fremdriftsplanen.
Trivelig og sammensveiset arbeidsmiljø
Forås, som holder til i avdeling Nord-Trøndelag, beskriver arbeidsmiljøet som bra og ifølge han er de en svært sammensveiset gjeng.
– Jeg har veldig trivelige kollegaer og ledere som gir god oppfølging til enhver tid, sier Forås.
– I tillegg er det et stort pluss at vi i RECO har tilgang på topp moderne utstyr, arbeidsklær og arbeidsbiler, avslutter han.
Har du også lyst til å bli en del av tømrerteamet hos RECO? Vi er stadig vekk på jakt etter nye folk å ha med på laget. Se våre ledige stillinger og søk i dag!